tisdag 1 januari 2013

Året var..

 
2.0.1.2
Väldigt kortfattat! :)
 
 
Jag kommer ihåg början på år 2012 i ren eufori då jag vart nyinflyttad kalmarit o sambo med den finaste jag vet.
 
 
Jag lämnade en av mina roligaste arbetsplatser jag någonsin haft för nytt jobb i KalmarGoExcellent som säljande kundtjänst för Canal Digital o pirrigt med ny arbetsplats o nya kollegor men där hittade jag också några av de finaste människor jag vet o känner idag! O tack vare dom kände jag mig mer än hemma i Kalmar o jag visste o kände väldigt fort att här kommer jag blir kvar. Jag vill vara kvar! Den där riktiga hemmakänslan! :)
 
Tack vare flytten till Kalmar kom jag också igång med träningen ordentligt. Visst, jag hade tränat på hyfsat bra ett par år innan detta men nu kom jag tillbaka till en favorit, Friskis. O jag fick i en högre växel o började köra mycket grupp-pass för att sedan köra igång på allvar på gymmet med styrketräningen. Men jag kommer ihåg att jag körde varannandag-metoden, ena dagen styrketräning, andra dagen kondition/grupp-pass. Sen sa det bara klick! o jag fick hemmakänslan även på nya gymmet! :) Det känns ju alltid lite pirrigt när man kommer till nya ställen o så utan att veta riktigt vad som finns o vart det finns. Men med tanke på att jag skaffade årskort på direkten så hade jag ju inget val än att köra på.. ;) O det vart min bästa investering någonsin.
Under mars månad vart jag o kusin vitamin igång med utmaningen Hundra grymma dagar o jag gick all in för LCHF o träning. Gick skitbra! O sommaren 2012 hade jag mitt livs form! Faan så nöjd jag är när jag ser tillbaka på bilderna nu! Dock vet jag att jag kände mig nöjd när jag nådde mitt mål på Hundra grymma dagar men nu i efterhand så förstod jag nog inte riktigt vilka framsteg jag faktiskt gjorde under denna perioden! Synd o säga men sant.. Jag hade ju mitt livs form! Precis, hade.. ;)
 
 
Är inte riktigt här idag men det är det vi ska fixa nu... ;)
Formen vart på topp för sommaren o jag har aldrig känt mig så bekväm med sommaroutfitsen o de bara benen som jag gjorde i år.. Minns till o med att jag sprang runt på stranden i bara bikini o lekte med Victors minsta systerdotter, något som jag aldrig annars hade gjort. Sorgligt jag vet.. Men det är tankar o känslor från förr som är svåra att "bota" o som sitter fast stenhårt under ytan. O detta är självklart nånting jag jobbar mycket för. Självkänslan. O där hjälper träningen mig med stormsteg. Det är träningen som hjälper mig att känna mig bekväm o suddar ut den där skeva bilden som fortfarande kan dyka upp emellanåt.
 
 
Efter Hundra grymma dagar vart jag verkligen i min alldeles egna comfort zone o jag o Victor åkte tillsammas på vår första semester o utlandsresa.
 
 
En vecka på Mallis förgylld av massa kärlek, god mat o ren livskvalité. Helt underbart! O jag hade även denna sommar obetald semester pga jobbet så jag tog bara två veckor innan det vart dags att sätta sig i bunkern igen o ta samtal.. Men jag levde länge på min o V's mysiga resa så jag led inte direkt.. Haha Sen fick jag hjälp av de bästa jobbakompisarna att stå ut på den arbetsplatsen också! Haha ;D O det vart med den bästaste kollegan ever, min vapendragare som alltid ställde upp nämligen Mia som jag började träna mer o mer tillsammans med o det började med några få pass som vi båda snabbt fick tycke för! :D O det är det här vi ska fortsätta med nu.. Jäkla så kul år 2013 kommer att bli!! ^^

Sommaren gick fort då man i stort sett bara jobbade, tränade, åt o sov. O som vanligt att försöka hinna umgås lite med sambo på dygnets för få timmar. Haha :)
Hösten har väl sedan vart lite upp o nerträningsfronten pga allt möjligt. Förkylningar, sjukdomar, omotiverad, personliga anledningar mm mm o senare kom även beskedet att jag stod som reserv för Hälsovetenskapliga programmet o efter en månad fick jag klarbesked att jag blivit antagen!
 
 
O jag vart så glad för detta då jag vart så less på jobbet som inte gav mig nånting, kände liksom att jag inte fick någonting utav det.. Så i september började jag studera på distans här i Kalmar o jag kämpade på att plugga heltid samtidigt som jag hade vicket på heltidjobbet o det vart tufft. Jobbigt tufft. Skolan vart väldigt intressant o kul även om jag hatar kemi! Haha ;) Samtidigt som jag pluggade o jobbade sökte jag aktivt annat jobb bara för att få komma bort från GoExcellent o sökte en ledig tjänst på Forex Bank här i Kalmar o november får jag besked att jag fick tjänsten o jag vart gladare än gladast o så lättad för att äntligen få ta o tacka för mig på kundtjänst o säga hej till riktigt jobb!
 
O jag insåg ganska snabbt att jag inte klarade av att både studera heltid samtidigt som jag har en heltidstjänst. Jag klarade inte av det, kroppen klarade inte av det o tog mer stryk än nytta av det. Så i december började jag på mitt nuvarande jobb som jag stortrivs på samtidigt som jag valde att lägga studieplanernais. O detta var ett beslut som jag aldrig ångrat! O jag känner att i dagens läge med de heltidstjänster som finns på marknaden idag så varken kunde jag eller ville jag inte tacka nej till denna chansen så jag vart tvungen att välja. Jag har idag ett heltidsjobb på en arbetsplats med goa o härliga kollegor som jag efter bara 3-4 veckor känner mig väldigt bekväm med o välkommen till. Ett riktigt jobb! :)

Med nytt jobb o ett annat jobbs erfarenhet berikad i ryggsäcken är jag väldigt nöjd med årets slut på 2012. Ett gott slut men ett ännu bättre nytt! Nu har jag nya utmaningar o nya mål framför mig o jag har absolut inga hinder alls som kan sätta käppar i hjulet för att jag ska kunna nå dom! Endast jag själv.. Jag kan om jag vill! O jag ska! :D
 
 
Mål

Hundra grymma dagar
Minska ett par kilo (ej högsta prio!)
Starkare, öka vikter succesivt
Tajtare, minska i fett%
Milen 1 gång/vecka
Kunna göra en chin(s)
Riktiga dips
Bättre kolhydrater
Mer protein
Riktiga armhävningar X-antal, maxa!
Komma igång med utomhuslöpning
Våga träna i shorts
Försöka sova 8h/natt

Här är mina mål för en ny utmaninghundra grymma dagar. Denna gången är jag inte ensam, det vart jag i o för sig inte sist heller men kusin o jag bor ju på olika orter o så men pepp av henne det fick jag verkligen så det kan man inte gnälla över. :D Men denna versionen av hundra grymma dagar får jag sällskap av tre härligt sprudlandeo peppande tjejer som vi tillsammans ska kämpa o pusha varandra i med o motgångar o jag vet att vi kommer att lyckas! Det finns inga andra alternativ.. ;) Målen kommer med all säkerhet både att utökas o bli mer specifika men nu har jag min grund att stå på o slutmålet är för min del att jag ska hålla min toppform in shape även efter utmaningen. Så bekväm som jag känner mig då vill jag alltid vara o det är enbart jag själv som är anledningen till att jag blir lite vilsen ibland men nu ska vi hitta den balansen o min alldeles egna vägledning så att jag slutar att gå vilse! :)

 
Gott slut men ett ännu bättre nytt! :)
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilket fint guldhjärta! Passar perfekt! Sambons julklapp till dig!? :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Förra årets julklapp från sambon! :)

    SvaraRadera