fredag 4 januari 2013

Lets do this!

 
Boooom!!

O från o med NU kör vi på ett kärt återseende o en favorit i repris! Startskottet för Hundra grymma dagar 2013 har nu gått o jag är laddad upp över öronen! ^^ Me so happy!! :D

Har haft ett par bra dagar med kosten trots att jag mått kasst, bortsett från ett glas o'boy i förrgår o igår... Men vad gör det? Nu kör vi! :)
 
 
Från o med idag kör vi, hundra vita dagar kan man säga utan gotte o onödiga kalorier. Lite alkohol ibland kommer jag som vanligt aldrig "förbjuda mig" då det är så gånger man väl festar till det nu för tiden. Inte mig emot utan tvärtom, superskönt! :D Festandet alltså.. Att man inte dricker sig berusad varje helg som man gjorde tidigare. Jag varken orkar eller tycker att det är speciellt kul o jag känner att jag värdesätter annat före en fylla o må piss hela dagen efter. Nää, ett glas vin då o då är livskvalité för mig.. Lyx! :) Men jag ska inte skymma under stolen med att när jag väl festarfestar jag o är man en glad prick när man är nykter kan ni multiplicera det några hundra gånger så hittar ni mig svävandes på alkoholdimmans lyckliga värld utan bekymmer.. Haha ;)

Hundra grymma dagar 2013 alltså. Förra årets version gav fina resultat men detta året ska bli något vassare. Jag är kanske inte riktigt på samma startpunkt som förra året. Vart något mindre då både kroppsmässigt o kilomässigt.
Men även om jag väger mer idag än vad jag gjorde vid starten förra året så känner jag mig inte speciellt.. Tjock? Fel ord att använda då jag inte är tjock jag vet.. Hm.. Äh vi hoppar det jag inte känner o tar det jag istället känner. Jag känner mig otränad o slapp! Imorgon kommer jag även igång med träningen o det blir årets första träningspass! :D Det blir armar o axlar, favoriten! ;) O så kondition såklart! Klockan 09 imorgonbitti möter jag upp de andra två pinglorna Sofie o Mia o kör vårt första pass ihop för året! :)
Imorgonbitti innan träningen kommer det också att mätas o vägas. Mätning o vägning kommer ske en gång i månaden, räcker för mig. Vikten är absolut minsta prioriteringen i min utmaning! Nu kör vi på känslan efter en fit, tajt o vältränad kropp!
Den 13 april når vi målsnöret o det ska o kommer vi att göra med bravur! ;D


4 kommentarer:

  1. Kommer följas med spänning! Och kommer även kika in för inspiration och motivation ;) Lycka till!! Kommer gå galant!! :)

    SvaraRadera
  2. Woohooo! Vad kul! :D Ska köra stenhårt nu med tanke på att jag inte riktigt är där jag en gång varit men så får jag också tänka att jag hade en vila på 3 månader trots att jag började träna lite smått o lätt i december.. Men det är inte min grej att dalta med träningen o nu finns det inga ursäkter! ;) Rakt in i kaklet ska vi! :D

    SvaraRadera
  3. Från och med nu, kan det ju bara bli bättre iaf :) Jag hejjar på dig!!

    SvaraRadera
  4. Jag försöker tänka så o motivationen är det inget fel på! :) SuperTACK för peppet, behövs! ^^

    SvaraRadera