söndag 27 januari 2013

Träningsresumé o kvällsmat

 
Oj oj oj vad jag otaggad, opepp o omotiverad till kvällens träning. Satt hemma o försökte hitta drivet men det vart som bortblåst. O samtidigt hade jag verkligen ingen anledning till att stanna hemma! Jag hade inte ont någonstans, bortsett från träningsvärken men den är ju en slags belöning ;) o jag mådde absolut inte dåligt så jag hade liksom ingenting alls att skylla på att välja soffan före träningen. Så fick tänka om lite o se det som att cirkelfysen bara är EN liten timme, 60 fjuttiga små minuter sen får man ju gå hem till soffan igen. Thats it! Deal with it! And so I did.. Opepp o omotiverad mötte jag mina favorittjejer o som med en knäpp med fingrarna körde vi igenom cirkelfysen o tiden bara rann iväg likt svetten överallt på kroppen. För är det något man gör under cirkelfysen så är det att svettas. Massvis!! ^^ O jag måste säga att jag körde ett av mins bästa cirkelfyspass någonsin då jag vart så jäkla förbannad då jag egentligen inte ville men fasiken vad skönt det är att få ut sina aggressioner just under träning! Tog i som aldrig förr! Haha :D Fast efter passet kände jag mig direkt väldigt matt o en skallebang låg i bakgrunden o lurar o jag känner faktiskt fortfarande av den.. Bort med dig! Ska ta en huvudvärkstablett trots att jag bruka låta bli men nu vill jag ta det säkra före det osäkra..
 
När det är svårt att hitta motivationen är det bra att bli  inspirerad av något.. ;)
 
 
Träningsresumé V.4

MÅN: Morgonpromenad. Styrka rygg/mage/biceps/triceps/axlar + kondition 1h spinning-puls/intervall
 
TIS: Morgonpromenad. Styrka mage
 
ONS: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + Kondition inomhuslöpning 5km
 
TORS: Morgonpromenad. Eftermiddagspass: Inomhuslöpning 10km
Kvällspass: Styrka biceps/triceps/axlar + kondition 1h Spinning-puls

FRE: Morgonpromenad. Vila!

LÖR: Styrka ben/rumpa + kondition 1h IW

SÖN: 1h Cirkelfys

Bra o kul vecka som känts rejält! Vart väl egentligen bara idag som jag kände mig lite low.. Men så är det ibland!

Ikväll så testade jag något nytt i köket o lyckades ordentligt! Gjorde kycklingwrap från scratch. Jättegott, jättenyttigt, jätteenkelt o det bästa av allt, low carb!

Varm kyckling med lök, vitlök, paprika, broccoli, färska champinjoner, sweet chili, salladtomat, gurka o majs toppat med guacemole o tacosås! O fick till o med mycket väl godkänt av hjärtat. Då är det lyckat! ;)

 
Hittade receptet på tortillabrödet här! :)
 
Du behöver:
 
2dl mjölk
2 ägg
50g riven ost
2msk fiberhusk
1,5dl pofiber
1tsk bakpulver
2krm salt
Lite olja
 
Värm mjölken så att den blir ljummen. Vispa sedan ihop mjölken med ägg o riven ost.
Blanda de torra ingredienserna o vispa ner. Blanda allt till en deg o låt svälla i 10min.
Dela sedan degen på tre delar, lägg sedan en del i taget på en lite oljad bakplåtspappersklädd plåt, lägg på plastfolie o kavla ut till önskad tjocklek. Jag föredrar så tunt som möjligt. :)
Ta bort plastfoliet o grädda i mitten i ugnen på 200grader i ca. 10min tills tortillan fått färg på kanterna.
Låt sedan svalna under en bakduk. Klart! :)
 
Snabbt, enkelt o gott! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar