måndag 14 januari 2013

Dag 11/100

 
O den började med pruttdålig sömn! Gaaah! Vaknade 02.30 o låg klarvaken tills 03.30 innan jag kände mig någorlunda trött igen o låg o vred mig tills jag tillslut lyckades somna om igen. Såna här nätter är jobbiga o tär lite på en även om jag försöker tänka o vara positiv när klockan väl ringer på 07.15. Det är liksom tufft att vara positiv i vanliga fall när alarmet plingar.. Haha ;) Men så här har jag det ungefär varannan natt. O jag vet inte riktigt varför?.. Jag är inte stressad, jag känner mig kry i kroppen o jag äter riktigt bra nu. Inget slarv med matintagen under dagen o jag kör stenhårt med att få i mig nånting vart 3-5 timme ungefär. Jag mår bäst av det o kommer också att fortsätta med det.. Får hoppas på att jag får en bättre natt i natt då.. :)

Idag hade jag halvdag på jobbet, 9.25-14.15. Mjukstart på veckan o det är ju aldrig fel! :) Direkt efter jobbet vart det Friskis i vanlig ordning o idag vart det åter igen dags för att utmana mig själv med milen på löpbandet o jag lyckades bräcka tiden som jag sprang på sist. Med två minuter ungefär så jag är skitnöjd! Nu går det neråt o kan bara bli bättre o bättre om jag fortsätter i samma tempo som jag gör nu.. Känns bra! :)
 
Förra veckans tid VS idag! :)
 
Direkt efter att milen vart avklarad blev det hemåt för en snabbdusch o få i sig en matbit då jag inte ätit lunch ännu. I matlådan i kylen väntade smarrig kyckling med bulgurmix som jag längtat efter hela dagen! Haha ;) Sedan vart det dags för BIA-mätningen o jag vet inte hur jag ska ta resultatet av detta då jag inte har nånting att jämföra med sedan tidigare.
Men här har vi vad BIA-mätningen visade 14/1:

Vikt: 65,9kg (efter träning o precis efter maten)
Fett%: 33,4
Fettvikt: 22kg
Fettfri massa: 43,9kg
Vätska: 31,1kg

Efter mätningen kändes först allt ok o hur lugnt som helst. Tills dess att jag vart själv hemma o satte galler i huvudet på mig själv.. Tyckte det såg så mycket ut. O då syftar jag på fettprocenten, 33,4.
Speciellt också efter att den härliga tjejen som mätte oss beskrev det som att det är ytterst sällan o hör till ovanligheterna att man kommer ner till så låga fettprocent som under 21%. Jobbigt tänkte jag då mitt långsiktiga mål med 2013 är att hamna på 15-17%. Krossade drömmar? Det kändes så först men sedan tog jag hjälp av forumet för förra årets HGD där de finns experthjälp att få av grymma o inspirerande människor. Riktiga guldklimpar! Jag lade ut svart på vitt att jag fick känslan av att resultatet av BIA-mätningen köndes skyhögt o gav mig själv en liten flipp på näsan att mitt mål på 15-17% kanske är väldigt orealistiskt?.. "/ Men vilka peppande personer det finns! "Det GÅR o du har gott om tid!" TACK!! Detta målet är ju inte tänkta att nå under dessa hundra dagar utan till sommaren. Ungefär 6 månader. Tills dess ska jag äta, träna, sova o så repeat på det o se till att lyckas med mitt mål! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar