onsdag 30 januari 2013

Lika inaktiv här som på gymmet!

 

Tror ni jag lyckades somna bort huvudvärken i söndags kväll? Big FAIL på det o hade en natt from hell med igenkorkad hals o näsa o jag måste låtit värre än trollet under bron i sagan om bockarna Bruse! Stackars stackars min älskade sambo.. Haha ;) O måndagsmorgonen började inte alls kändes det som o jag vart i valet o kvalet ifall jag skulle klara att gå till jobbet eller inte. Första rundan upp gick jag på toa o tänkte bara att nej gå o lägg dig igen.. Efter att ha legat i sängen kanske 10min kände jag efter ytterligare en gång o tänkte att det kanske visst skulle gå. Började rota fram mina nytvättade promenadkläder då jag tänkte att lite frisk luft kanske kunde få upp mina nästan igensvullna blågröna men då kom det, den där uppenbara skarpa blinkande neonskylten där det stod klart o tydligt att jag kunde fetglömma mina tappra försök att ta mig upp o fånga dagen!..
O lagom till att V kom hem från jobbet strax efter 17-tiden samma eftermiddag stiger jag upp från sängen för första (egentligen tredje) gången för dagen o mår som en kratta. Noll energi, envis huvudvärk, svullen hals o hela kroppen är på off-mood. Me happy?
 
 
Om jag vart bitter i söndags innan träningen så kan ni ju bara förställa er mig nu!.. Haha O jag är fortfarande bitter kan jag säga.. Tålamod har jag men inte alls när det gäller min träning!! Får vara glad att jag skött kosten.. Men nu är det det här med att vila.. Hm.. Jag har lovat chefen, alltså Mia, att jag inte ska träna förrän jag känner mig helt frisk o hon tycker att jag ska ta o vila hela veckan just in case!.. Men veckan är lång eller hur? Kanske kan börja lite lätt så länge jag känner mig bra? Får ta en dag i taget.. Just nu är jag bara sur..

Jag känner typ väldigt exakt såhär just nu!
 
En bild säger mer än tusen ord..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar