måndag 7 januari 2013

Dag 3 + 4 av 100

 
Tredje dagen av hundra, det vill säga gårdagen bjöd på söndagsmys precis som jag gillar det! Tog en ordentlig sovmorgon o vaknade inte förrän 10.45. Ovanligt att jag sover så länge men är väldigt tacksam de gånger jag lyckas! :) Gav mig iallafall ut på en morgonpromenad innan den sena frukosten. Brunch är väl mer rätt att kalla det med tanke på att klockan vart över 12! Haha :) Goofrukost med Wasa havreknäcke med skivad avocado o ägg med salt o så min storfavorit kesella/keso/vanilyoghurt med hemmagjord nötfröblandning toppat med kokos. Riktigt gott o riktigt mättande som man står sig på bra flera timmar framåt.

V åkte för att hälsa på sin mormor o morfar o jag såg till att städa ut julen. Bort bort! Är ju bara mysigt precis där över julen sen vill man ju bara få bort det även om vi inte pyntat överdrivet mycket.. :) Efter det tog jag mig ut igen för en liten minipromenad för att lämna tillbaka hyrfilmerna som vi lånat på Videobolaget o hyrde även Hamilton 2 till oss som vi kunde mysa ner oss o soffan till senare på kvällen. Helt klart sevärd om ni funderar på att se den! :)
eftermiddagen vart det träning både för mig o V så det vart "puss o hej, ses ikväll", våran vanliga rutin.. Haha ;) Mötte upp Mia för ett benpass o jäklar vad folk det vart på gymmet! Inga löpband, cyklar, roddmaskiner eller ens den enda trappmaskinen vart ledig så vi fick improvisera en uppvärmning o vi lyckades ganska bra.. :P Vi trängde in oss mitt i smeten där det fanns den lilla plats som behövdes o körde benböj på upp- o nervänd bosu direkt följt av upphopp, 3x10st av varje x3 snabba varv utan vila. O pulsen höjdes rejält kan jag lova! Haha ;)
Sedan körde vi dessa övningar resten av styrkepasset:

Höftlyft med medicinboll 5kg 3x12st
Benspark i maskin 38,1kg 1x12st, 2x10st
Bencurl i maskin 40,8kg 3x12st
Utfallsgång med kettlebells 2x8kg 3x24st, (x12st på vardera ben)

Detta räckte gott o väl för oss då vi direkt efter styrkan körde ett spinning-pulspass så vi vart möra, fast så nöjda! O vi vart på ett pass med en ledare som vi inte testat tidigare o det vart verkligen bara positivt! Passet vart grymt kul! :D

Senare på kvällen lade jag in en storbeställningFitnessguru då jag insåg att mitt proteinlager börjat sina. O jag behöver all hjälp jag kan få för att komma tillbaka på banan igen. V vart sugen på att testa Celsius, mycket bättre än Red Bull o annan energidryck fullproppad med socker o andra tillsatser så vi delar på ett sånt flak, sedan beställde jag massa annat till mig själv. Kreatin, Recovery o Heat. Ska testa dessa tillskott en månad nu för att se om de ger någon skillnad. Gör det inte det kommer det att sättas på hyllan då jag helst tar så lite som möjligt. O skulle det hjälpa mig att kicka igång kroppen är det ju helt klart tummen upp. Så nu får vi vänta på leveransen o sedan testa o vänta tålmodigt o se! :)

 
Visst ja, formbilder skulle ha tagits igår o V hjälpte mig men de blev inga bra. Eller jag vart inte nöjd med dom.. Vi har så dåligt ljus i lägenheten o jag vart helt enkelt inte tillräckligt nöjd för att vilja lägga upp dom offentligt i cyberrymden. Men det kommer! Ska ta nya o de ska tas INNAN frukost o inte EFTEReftermiddagen som det gjordes igår.. Det gör faktiskt stor skillnad, testa själv så får du se! :)

Annars känner jag efter dessa två träningspass redan annorlunda i kroppen. O nej jag vet att kroppen o formen inte förändras över en natt men nu snackar jag om känslan. Den där känslan som är så svår att beskriva men det är just den som ger mig bekräftelse på att jag är på rätt väg. Den känslan o träningsvärken! ;)
MOTIVATION!

Idag har det jobbats o direkt till gymmet. Rygg o mage följt av Spinning-puls/intervallpass med bästa Börje! Som vi saknat honom! "In i dimman!.." Haha Han är bara bäst! :)
Vi hann bara med några övningar innan spinningen men jag kompletterade med några efteråt också så summan av kardemumman blev idag:

Övningar innan spinningen:
Rodd med skivstång 22,5kg 1x12st, 27,5kg 2x27,5
Crunches med medicinboll mellan knäna 6kg 3x15st
Latsdrag viktplatta 8 3x12st
Övningar efter spinningen:
Superset:
Planka delux 3x10st
Crunches sida-sida med medicinboll 10kg 3x12st
Chins maskin med 40kg hjälp 3x5st
Enarmsrodd med hantel 9kg 3x12st
Mage lovehandles 15kg 3x10st

Klockan tickar på o nu blir det pannkaks- o kramkalas med V innan läggdags! :) Han får vanliga pannkisar o jag kör såklart One Whey.. ;)
Eller vi har ätit så nu är det bara kramkalaset kvar. Bästa! ^^

Veckan bjuder på lite blandat smått o gott o imorgon står det milen på schemat!
Oh.. My.. God!...

2 kommentarer:

  1. Vad har du i din nötfröblandning? Kram!

    SvaraRadera
  2. Blanda bara ihop:
    Pumpakärnor
    Solrosfrön
    Tranbär
    Gojibär
    Valnötter
    I en stor burk/bunke med lock o förvara i skafferiet! :) Smaklig frukost!

    SvaraRadera