lördag 12 januari 2013

Dag 9/100

 
Lördag!
Om det är någon som missat det.. ;)

Slog upp mina blågröna vid 08 imorse o bara låg o drog mig i sängen bara för att jag kunde. Det är det lilla som uppskattas! :) Jag ÄLSKAR helg o speciellt när man är helt ledig.. ^^
Mötte upp tjejerna på Friskis vid 10-tiden o vi körde veckans andra arm- o axelpass. Eller jag körde de muskelgrupperna, tjejerna hade mage o rygg på schemat då jag fick det avklarat igår tack vare bonusträningen. :)

Övningar:
Armhävningar maxade, 30st (+5st sedan förra veckan!)
Sittande axelpress med hantlar 7kg 1x12st, 8kg 2x10st
Tricepspress med skivstång bakom huvudet 10kg 3x12st
Pinocchio med hantlar 3kg 3x12st
Bicepscurl med skivstång mot kudde 10kg 1x15st, 15kg 2x12st
Axelflyes med hantlar 4kg 1x15st, 5kg 2x10st
Liggande tricepspress på bänk med skivstång 10kg 3x12st

Kondition 1h IW. Ett grymt jobbigt o riktigt kul pass! Mer sånt! ^^
 
 
Träningsresumé V.2:
 
(Lörs: MorgonpromenadStyrka biceps/triceps/axlar)
(Sön: MorgonpromenadStyrka ben/rumpa + kondition 1h spinning-puls)
 
MÅN: Morgonpromenad. Styrka rygg/mage + kondition 1h spinning-puls/intervall
TIS: Morgonpromenad. Inomhuslöpning 10km
ONS: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar + kondition 1h IW
TORS: Morgonpromenad. Styrka ben/rumpa + kondition 1h spinning-puls
FRE: Morgonpromenad. Styrka rygg/mage
LÖR: Styrka biceps/triceps/axlar + kondition 1h IW
SÖN: Vila!

För en mer specificerad träningsresumé med övningarvarje dag får ni backa bak i arkivet då jag noterat övningarna på varje aktuell dag som de genomfördes på. :)
 
8 dagars träning hör inte till vanligheterna då jag i vanliga fall brukar tillåta mig två vilodagar/vecka. Men nu blev det lite annorlunda o orken fanns där so why not? :) Men visst känner man sig rejält trött i kroppen nu o träningsvärken finns både här o där o lite överallt! :) Men det handla om att känna sin kropp o känna efter. Dock inte för mycket för då kan man bli en klenfis o det vill ingen vara.. ;) Man lär sig känna sin egna kropp ganska snabbt när man kommer igång med träningen ordentligt o ingen annan kan säga till dig vad du känner eller orkar. Syftar inte på puschet o drivet nu utan precis vad du känner. Som imorgon ser jag fram emot en vilodag o en behövlig sådan då jag känner mig väldigt trött i kroppen nu. Inte lat-trött utan prestationstrött. Jag behöver låta den vila o återhämta sig för bästa förbränning samtidigt som den bygger upp sina buggklossar igen. För det är just i vilan som kroppen arbetar som mest för formen. Så tänk på att det är viktigt att även vila för absolut bästa resultat! :)
 
 
Idag kommer hjärtat hem igen o jag längtar som fan efter honom! Milt sagt!! O jag är så glad att det bara vart en natt som jag slapp sova ensam.. Haha ^^ Man vänjer sig snabbt vid saker man tycker mycket om.. :)

Gårdagens experiment i köket med att försöka ta till vara på de övermogna bananerna o göra en nyttig OCH god banankaka UTAN vare sig smör, mjöl eller socker lyckades överraskande nog! Haha :) Den blev JÄTTEGOD till o med! :D Mjuk, saftig o smakrik. Kunde kanske dragit ner på kanelen lite då det är ganska starkt så nästa gång blir det att testa med bara 1 msk kanel istället för 2 msk.
Här har ni receptet på en kaka som ni kan gå bananas på! :)

Mjuk, saftig, nyttig o GOD banankaka
 
 
2 bananer
1/2 litet paket kesella
3 ägg
1,5dl kokosnötsmjöl
2tsk bakpulver
1-2 msk kanel (ganska starkt!)
2 msk stevia strö (kan uteslutas!)
Lite äkta vaniljpulver
En nypa salt

Mosa bananerna med gaffel o tillsätt resten av ingredienserna. Smeten blir ganska "torr" o kompakt vilket är vanligt när man använder just kokosnötsmjöl som ingrediens men låt er inte luras av det! (Det blir mums!)
Smörj en form med kokosolja o bröa med kokosflingor.
In i ugnen på 175grader i 40-45minuter. Låt svalna!

Jag åt den bara som den är men kan tänka mig att det blir ruskigt gott med en klick vaniljkesella till eller kanske till o med lite bär för att möta sötma med lite syrligt. :)
Våga prova dig fram vad just du tycker är godast! :)
 

Nästa veckas träning är noterad o klar tillsammans med tjejerna o det är en kul vecka som väntar med många roliga pass o tung styrketräning. Riktigt tungt! ;)
 
Men nu måste jag skynda mig att hoppa in i duschen då jag ska möta upp Fia på stan om en timme! :) O jag ska hinna skotta fram bilen tills dess också... O äta.. Haha ;)

3 kommentarer:

  1. Kakan ser ju super god ut!!! Måste testas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den både ser o är god! :D

      Radera
    2. Låter ju superbra!! Har en tendens att göra de där nyttiga varienterna oätliga ;)

      Radera