lördag 5 januari 2013

Dag 2/100

 
 
Idag vart det dags för årets första morgonpromenad o det vart sååå skönt! Lite trött i benen efteråt till o med.. Haha ;) Dags att få in den vanan igen med morgonpromenadervardagarna. Det gör en bara gott o jag vet att jag blir piggare av det också även om det känns väldigt tvärt emot just nu! ;)
Klockan 06.45 ringde hjärtats alarm o han studsade upp lätt som en fjäder från sängen, vad hände här? Haha ;) De har bortamatch i skåneland idag o Victor gick hemifrån redan vid 07.15 o är inte hemma förrän ikväll. Men natten är ung o vi är båda lediga imorgon så hoppas han orkar vara uppe lite så vi kan umgås lite även om det bara innebär att ligga nerbäddade i soffan tillsammans. :) Så tar vi en rejäl sovmorgon imorgon! ^^
När hjärtat hade gått hade jag först tänkt att ligga kvar en stund men vid 07.34 vart jag utanför dörren redo för en morgonpromenad tillsammans med soluppgången i Kalmar.
 
Vackert!
 
Som vanligt blir jag alltid vrålhungrig när jag är ute o går på morgonen o idag blev det en misslyckad frukost på gröt med rivet päron. Blä. Men tryckte i mig det mesta innan jag gick bort mot Friskis o det vart dags att svettas, svära o gnälla i vanlig ordning.. ;)

Träningspass 1
Styrka biceps/triceps/axlar

Övningar:
Bicepscurl med hantlar 7kg 3x12st
Sittande axelpress med hantlar 8kg 1x12st, 2x10st
Triceps pushdowns med stång cable viktplatta 6 3x12st
Fjärilen 3kg 1x12st, 4kg 2x10st
Bicepscurl med stång cable viktplatta 5 1x10st, 2x8st
Drag mot hakan med kettlebell 14kg 3x12st
Triceps med rep bakom huvudet cable viktplatta 4 1x15st, viktplatta 5 1x8st, 1x6st
Dips i maskin 25kg hjälp 2x5st, 1x7st
Armhävningar på tå 25st

Årets första träningspassFriskis med Mia o Sofie o vi mosade armar o axlarna. På riktigt! På vissa övningar tog krafterna slut helt o hållet på det sista setet.. Haha O det är skönt att se att Mia är exakt som en själv, blir pissed när det inte går som man vill.. ;) Nästa gång kör vi minst lika många om inte fler, det är målet iallafall.. :)

Imorgon har vi bokat in ett styrkepass ben o rumpa innan ett spinning-pulspasseftermiddagen. Ska bli kul o få känna på träningsvärken imorgon igen... ;)

Efter dagens träning har jag bara gjort massa nytta som att åka ut till Hansa o lämna tillbaka sängkläderna vi fick av Daddy i julklapp. Vart fel storlek då vi har ett dubbeltäcke, något min käre far förnekar att jag berättat.. Haha ;) Men men, hade helst velat byta de mot rätt storlek men de hade ingenting som föll mig i smaken på Hemtex. Så får ut på stan någon dag o se om vi hittar några fina sängkläder! :)
Efter det åkte jag förbi Citygross när jag ändå vart där o inhandlade lite småsaker som bland annat olika fröer o nötter till frukostblandningen, lite kesella, ägg o annat smått o gott.
Tanken vart sedan att jag skulle lägga mig o vila en stund direkt sen men då vart jag ju hungrig o behövde fyllas med energi så då ställde jag mig o fixa lite mat. Panerad torsk med rivna morötter, ärtor o remouladsås. O samtidigt som jag gjorde maten passade jag på att baka lite nyttigt bröd som nu ligger i frysen. Receptet hittar ni under Recept o Godsaker, LCHF-solrosfrölimpa. Perfekt att ha de gånger jag inte vill äta vanligt bröd. Bara att ta fram ur frysen o tina eller rosta.
 
Toppar det med solrosfrön o flingsalt!
 Mumsfillibabba!
 
Efter maten sen tog jag tag i disken innan det berget blir för stort. Men det gick på 10 minuter o därefter tog jag mig en helt underbar powernap1,5 timme.. Nice! O jag känner både i kropp o knopp att jag inte tränat på ett tag, vart dagarna innan jul senast. O jag blev ganska trött efter träningspasset men det ska vi ändra på nu så att jag istället får energi av träningen än att den tar. Vilket som det kan kännas som nu i början. Men rutinen ska in i vardagen igen! :)
 
Mätte mig tidigare imorse o fick siffror som jag nu jämför med tidigare start på förra årets Hundra grymma dagar.
 
21/3-2012   VS   5/1-2013
 
Midja: 68,5cm            70cm
Mage: 81,5cm             85cm
Stuss: 99cm               100cm
Lår: 58cm                   59cm
Vikt: 62kg                    65kg
 
Som jag sa igår så har jag liiite mer att jobba på denna gången. Jag vet hur jag funkar o jag vet att det kommer att försvinna fortast runt midja o mage. Därefter stuss o lår. Hade gärna fått vara tvärtom om jag fick bestämma! Haha ;)
Ska imorgon be hjärtat hjälpa mig att ta formbilder också så att vi kan jämföra dagens form med formen 21/3-2012. Tror det kan vara rejäl skillnad men dock intenegativt. Men det får vi se! Jag kanske får värsta chocken imorgon.. Haha Men då får jag också tänka att det kan bara bli bättre, eller hur? ;)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar