söndag 20 januari 2013

Superskönasupersöndag!

 
Vilken skön dag det har varit! :) Mötte upp mina träningstjejerMaxi vid 13-tiden sen bärde det av mot Mias place där vi gjorde en av de godaste o nyttigaste piazzorna jag ätit! Någonsin!.. O så enklaste också... O det gillar vi! :)
 
Yiammi!!
 
:D Mätta o belåtna o tjattrandes i full gång flög tiden iväg o innan träningen hann vi kika på en dokumentär som hette Fat and back, som handlade om en skön australiensare som arbetar som PT o som under ett års tid gick från 80kg till 120kg på ett allt annat än hälsosamt sätt o sedan tillbaka till 80kg för att få mer förståelse varför överviktiga personer har så svårt med motivationen o mål. O vilken jäkla förvandling han gjorde o inte bara gällande sin kropp utan även personligheten. Sjukt! Men även galet inspirerande då man får upp en motivation högt över skyarna när man ser att han klarar det även om det är kämpigt! O varför skulle inte jag då klara mina mål? In o kika på Kanal 5 play! :) Inga ursäkter finns o jag är fullpepprad av både inspiration o motivation efter denna dagen. O ännu bättre blev den efter vårt träningspassFriskis. Först körde vi ett rent benpass i smithmaskinen som såg ut såhär:

Smala djupa squat i smithmaskin 40kg, 3x10st
Breda djupa squat i smithmaskin 20kg, 3x12st
Bulgarien split 20kg, 3x10st

Samtliga vikter är utan stången medräknad då jag är osäker på hur mycket den väger, men gissar på 20kg(?). O efter benmoset vart det ett pass cirkelfys o jävlar anamma vad kul det är! :D Nya söndagstraditionen, lätt.. ;)
 
O jag kan säga en sak med största säkerhet o det är att man aldrig går ifrån Friskis med sura miner efter att man tränat tillsammans med dessa två sköna bönar, Mia o Sofie. Jag kan helt ärligt säga att jag älskar varendaste liten millimieter av dom o alla deras sidor, både glada o lite mindre glada för är det nånting man lär sig när man tränar är att man får se humörsvängningarnas humörsvängningar! Haha ;) O oftast lyckas vi vända det negativa det det gladaste positiva! Kan vara en stor bidragande faktor till varför jag tycker om dessa två tjejer så mycket som jag gör. Jag älskar positiva personligheter som precis som mig, försöker att tänka just positivt. O visst man kan inte alltid vara så satans positiv men vi lyckas alltid i stort sett lämna Friskis med ett gott skratt bakom oss. I love it! :D
Har fortfarande en helt sjuk bild i huvudet efter er!! Hahaha ;D

Träningsresumé V.3:

MÅN: Morgonpromenad. Inomhuslöpning 10km
TIS: Morgonpromenad. 90min Spinning-kombi/skivstångspass
ONS: Morgonpromenad. Kondition 75min spinning + styrka rygg/mage
TORS: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar + kondition 1h spinning-puls
FRE: Morgonpromenad. Inomhuslöpning 5km
LÖR: Vila!
SÖN: Styrka ben/rumpa + 1h cirkelfys
 

 
Nu kanske det inte syns på så bra just på denna bilden men jag har fått blåmärken som jag tror är efter skivstångspasset i tisdags o det är löjligt vad lätt jag får just blåmärken! Hur kul är det att se ut som en blåslagen prickig salami?! Haha Tur det inte är sommar än så att man behöver gå barbent...
Det ser bara så otroligt fult ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar