lördag 19 januari 2013

Jag tar tillbaka allt!

Vad jag sa tidigare om att jag inte har något sötsug ännu! Det kom som ett oväntat sms på mobilen.. O det kan ha varit jag själv som lyckades trigga igång det efter att ha kollat på Hela England bakar på Tvn.. Haha ;)
MEN!
Av alla misslyckade försök o de få handfulla som jag lyckats med med att försöka göra nyttiga sötsaker kan jag nu skriva upp ett till lyckat experiment på listan med godsakerna värda guld!
Smulpaj med äpple o kanel..
Mmmmmmmmm... ^^
Se o döm själva.. ;)

Innan gräddning

Efter gräddning på svalning
 
Första mumsbiten!
 
Receptet på denna gobit är:

1 äpple
Kanel
Stevia
25g smör
1 rågad dl mandelmjöl

Skala äpplet o tärna.
Blanda med önskad mängd kanel o stevia.
Blanda sedan rumstempererat smör med mandelmjöl o lite stevia till en smulpaj.
Lägg äpple o kanelblandningen i två små ugnssäkra formar (går säkerligen lägga i en lite större form om man så önskar), smula över smulpajen o swisch!! In i ugnen på 175grader ca.10-15min.
Låt sedan svalna något så att smulpajen kan krispa till sig lite.
N.J.U.T!
 
 
Formen som jag nämnt tidigare idag att jag både känner o ser skillnad fick jag bekräftat efter att ha flexat lite framför spegeln... Haha ;) Sen ska man ju inte förneka att inte ljuset ger det lilla extra med skuggningen.. I love våran hall! Haha ;)
 
 
Jag lyckades ju tidigare  minska 13 centimeter runt mage o höfteren månad från november-december men efter juletiderna o non-stopmig så vart ju formen snabbt tillbaka till det där slappa obekväma. Men med en jävla anamma blandat med ren vilja o motivation så finns det bara en som kan göra någonting åt saken o det är ju jag! Så jag ser till att också fixa det som jag ställt till med... O jag kan tro att jag nu är tillbaka till börjandecemberformen om inte något bättre. Detta behövde jag idag. Det går framåt!
 
Abs are made in the kitschen and shaped in the gym!
True story!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar