fredag 18 januari 2013

Dag 14+15/100

 

Frukt är ju godis (försöker jag intala mig när suget är som värst! ;))

Det känns som att tiden går ganska fort trots lite småsug efter godis o onyttigt vissa perioder på dygnet.. O det hjälper ju inte direkt av att V sitter o prasslar o smaskar med godispåsen bredvid en i soffan. Eller som igår när det vart grillchips o det luktade ljuvligt! O jag som inte ens tycker chips är så där superdupergott annars. Inte om man ska jämför med hur mycket jag tycker om choklad.. ;) Men men dagarna går i ett känns det som.. :)
 
Idag är det dag 15, alltså 85 dagar kvar. Kan låta mycket men nu tänker jag som så att om 15 dagar, lite drygt två veckor är vi redan nere på 60 o 60 dagar är ju bara två månader o två månader är ju bara åtta veckor! Det går fort o kroppen följer mina direktiv än så länge. Om vi bortser från dispyterna som jag o min vänstra vad haft sedan jag sprang milen förra veckan, o det blev inte direkt bättre av att göra det ytterligare en gång i måndags o sen ikväll även att det vart planerad vilodag vart det en 5km tur på löpbandet.. Den är rejält åtstramad men så länge jag rör mig är det lugnt men har jag vart stilla en liten stund så känns det som värsta träningsvärken någonsin! Fast värre.. Värst är det helt klart på morgonen då man vart still lääääänge o får tippa på tårna innan man lyckats mjuka upp den. Men morgonpromenaden löser det.. :) Men imorgon får den vila då det är vilodag heeeeela dagen. Bara lite jobb som ska avklaras.. :)

 
Gårdagens träning bestod av styrka biceps, triceps o axlar o med 1h spinning puls som avslut. Härligt! :)
 
Övningar:
Armhävningar på tå, maxa! 31st (+1st!)
Drag till hakan 22,5kg (ökning!) 1x7st, 2x6st
Bicepscurl med skivstång mot kudde 20kg (ökning!) 2x8st, 1x10st
Axelsving framåt med viktplatta 10kg (ökning!) 3x8st
Dips i maskin med hjälpvikt 25kg 2x6st, 1x8st
Tricepspress med skivstång bakom huvudet 12,5kg (ökning!) 3x10st
Liggande bicepscurl i cable viktplatta 5 3x8st
 

O idag som nämnt tidigare vart det egentligen vilodag men jag har för mycket fritid.. Eller själv hemma rättare sagt.. Så blev inomhuslöpning 5km med bästa Sofie o min tid stannade på 27,55min.. För väl vara nöjd med tanke på hur otränad jag är när det gäller löpning. Men nu är det ner till 25 klockan ska! ;)
 
 
Inatt hade jag en sån där dryg natt igen då jag vaknade klarvaken vid 01.30 o sedan somnade om någon gång efter 03.30.. Det är så tröttsamt!! O imorse vart jag verkligen på riktigt the walking dead! Hahaha
 
Så illa att det fick bli en Celsius till frukostmackan.. Oj oj oj.. Då är det pretty bad.. ;)
 
Men under dessa timmar som jag vart vaken i gryningen/ottan/mitt i natten? hittade jag massa inspoGoogle.. Haha :)
 
Det är kul att se svartvitt vilken skillnad det är på en viss volym fett mot en viss volym muskler med exakt samma massa, alltså vikten. :) Skillnad är enorm på volym på fett o muskler trots att vikten är densamma.
Coolt.. :)
 
Med detta sätter jag punkt. för idag o träningsresuménveckan kommer på söndag efter att vi kört ett pass cirkelfys o på så sätt checkar av veckans alla träningspass! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar