fredag 11 januari 2013

Dag 8/100

 
Fredag

O jag är ensam hemma till imorgonV är i Sthlmkickoff med jobbet. O han vann som jag förutspått resan till Dubai! :D Jag visste det!! ><
Dock får ju inte jag följa med då det bara är med jobbet men man får väl vara glad för hans skull då... ;) O helt illgrön av avund!.. ;)

I min kalender idag så stod det vilodag noterat men är så pass pigg o i brist på annat, mest brist på annat faktiskt, så blev ändring i planeringen o träning även ikväll. Vart rygg o mage o såhär vart passets upplägg:

Övningar:

Breda latsdrag viktplatta 7 3x12st
Smala latsdrag viktplatta 5 3x10st
Smal rodd med skivstång 20kg 3x12st
Bred rodd med skivstång 20kg 3x10st
Rodd med kettlebells 2x8kg 1x24st, 2x12kg 2x12st
Chins i maskin med hjälp 40kg 1x5st, 35kg 2x3st

Crunches med medicinboll mellan knäna 5kg 3x15st
Crunches rotation sida-sida med medicinboll 10kg 3x20st
Benkast i ribbstol 3x15st
Crunches på bosu 2x15st, 1x20st

Lyxade till det idag o hoppade över konditionen då jag ändå ska på IW imorgon o körde ett ganska lugnt o skönt styrkepass helt utan stress.. Det är ju trots allt fredag o jag kör bara bonus idag.. ;) Hade tänkt löpa 5km idag på löpbandet men med dagens snöstorm o snöfall så vart jag halvdöd bara av promenaden hem från jobbet till gymmet! Haha Det vart inte det lättaste med en cykel som bagage, motvind o gå på en oskottad trottoar med över 30cm snö.. Pheeeeew! ;)

Lite snö har det hunnit komma under dagen o på bilden nedan, vart har trappan tagit vägen? Haha ;)

Har tyvärr varken haft tid eller möjlighet att ta några formbilder ännu men ha lite tålamod så kommer det! På söndag borde hjärtat kunna hjälpa mig om det så krävas att jag får väcka honom mitt i skönhetssömnen.. ;) Vill få det gjort så att jag kan bli ännu mer sporrad än vad jag är! För där jag befinner mig nu formsmässigt vill jag inte alls vara.. Mjukis.. Haha :)
 
Bakgrundsbilden på mobilen är såklart överfylld av inspiration så att man aldrig kan komma på villospår! :)

Så vad bjuder denna fredagkvällen på då? Jaa, inte speciellt mycket o ser fram emot soffan nu o sovmorgon imorgon.. Bara vetskapen att man är ledig imorgon är skön! Men för att få till fredagsmyskänslan on my own ska det exprimenteras i köket o se om jag kan lyckas med en banankaka utan socker, mjöl o smör. Låter som ett riskfyllt recept med stor chans att
misslyckas med men våga man inte prova så vet man inte! :) Med lite hjälp av Google o lite egna influenser kanske det till o med lyckas! O jag måste bli av med de snart övermogna bananerna o det klagas ju i media att vi slänger på tok för mycket mat.. Haha ;)
Blir det gott så kommer det även upp recept här senare! :)
Men först behöver jag en dusch o maaaaaaaaat! ^^
 
Då jag ska träna imorgon också så kommer veckoresumén av träningen även upp under morgondagen! :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar