onsdag 30 januari 2013

Reboot

 

Försöker redan nu att förbereda mig mentalt inför söndagens invägning- o mätning samt formbilderna. Efter att ha legat hemma sjuk o i stort sett orörlig i tre dagar tappade jag den där längtan inför att få se resultaten efter en månads slit kämpande målmedvetenhet är mer rätt ord att använda (iallafall för mig!) någonstans. Har som nämnt i tidigare inlägg skött kosten helt ok om jag bortser från att ett par rutor mörk choklad som slank ner o även den där "emergency only"-glassen, Himmelsk röra, i frysen försvann rätt ner i mage. I ren tristess faktiskt!.. Jag kan säkert gå 17 rundor till skafferiet o lika många gånger kika i kylen i samma veva innan jag plockar åt mig nånting bara för att jag har för lite att göra.
Någon som känner igen detta syndromet?! :)
 
Ska bli skönt att jobba imorgon o komma tillbaka i mina vardagliga rutiner. Säga vad du vill om rutiner men jag älskar dom! Speciellt de vardagliga! Vid just den tidpunkten äter jag frukost -check!- någon gång när klockan slår lunchdags är det dags för den efterlängtade medtagna lunchlådan -check!- eftermiddagsmellanmålet klockan -check!- o så den goda middagen efter ett härligt träningspass som kvällarna oftast bruka avslutas med -check!- Här finns det liksom inte rum till något som slinker ner i bara farten eller något tillfälle för fikapause. Hallelujah enligt mig, bu för någon annan. Men jag gillar att ha full koll speciellt under dessa hundra grymma dagarna. Sen så kommer det självklart komma tillfällen framöver efter min utmaning då jag med största sannolikhet tar med mig mitt lördagsgodis till jobbet en helg men -inte just nu. Just nu tar jag inte med mig något hemmabakat o bjuder kollegorna på. Sorry guys!.. ;) Just nu är jag så egoistisk jag bara kan bli o tänker i stort sett bara på mig själv. Bara för att göra det enkelt för mig. Just nu är det väldigt mycket ego-time! ;)
 
 
Jag ska inte lägga så mycket energionödigt som ett par chokladbitar eller LCHF-glassen. Jag införskaffade ju faktiskt just detta för såna här tillfällen. Jobbiga tillfällen som sätter en på prov. När varningsblinkersen blinkar för fullt så är det ok. O.K! Många kan tycka att jag är för hård mot mig själv. O ja, jag tänker på dig min sötaste bästa pappa i världen.. Han är inte alls speciellt förtjust över min kost nu men egentligen så vart det ju värre "förra säsongen" av hundra grymma dagar då jag körde stenhårt efter strikt LCHF-kost. Bortsett från nu när jag kör mitt alldeles egna race utan någon som helst diet. Jag äter lite av allt! Pasta, sås, potatis, kolhydrater, fett, jaa lite av precis allt! Utom godis o andra onyttigheter, för tillfället. Dont you worry Daddy!

Bara för att man tänker o bryr sig om vad man faktiskt äter så betyder det inte att man bantar.. Det är just den stämpeln jag vill få bort! Hälsosamma val betyder inte dieter eller bantning utan helt enkelt hälsa.
Jag.mår.bra!

Jag mår som allra bäst när jag äter ren, nyttig o fräsch kost. Jämför jag mitt välmående idag mot tex i julas när jag åt allt o här vart det inte lite utav allt utan ALLT så mår jag verkligen top notch idag. Bortsett från sjukdagarna som jag precis haft så känner jag mig piggare, gladare o framför allt fräshare o bekvämare i kroppen. Känslan!
Jävla tjat om den där känslan.. Haha ;)
Men hur jag än vrider o vänder på det så kommer jag alltid till den återkommande obeskrivliga känslan!..
O jag kan inte påstå att den har försvunnit pga sjukan jag haft men den kanske ha dämpats något.. Men nu ska jag inte ta ut något i förskott o syns det inget på vågen så får jag hoppas att måttbandet o formbilderna visar annat. Den som lever får se!.. :)
Tills söndag iallafall ska jag försöka att inte tänkamycket. Vi är ju trots allt i börjande hundra grymma dagarna o har resten av tiden kvar. Men jag kan ändå inte låta bli att hoppas.. Bara lite.. ;)
Men specifikt vad jag hoppas på har jag ingen aning om! Haha ^^

Dag 27 idag o 73 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar