söndag 10 november 2013

Ensamsöndag

 
O det betyder bakverkstadLagmansgatan idag! :D
Får passa på när hjärtat är iväg.. ;) De spelar borta idag så medans jag sitter hemma o håller tummarna ska det bakas o tränas denna underbara sköna söndagen.
 
Morgonen började med att jag slog upp mina blågröna klockan 08.00 helt utvilad o pigg i kroppen. Gav mig ut på en regnig morgonpromenad med Victors Dr Dre-lurar. Bästa ljudet o hela omgivningen bara försvinner o det enda som hörs är just musiken. O sedan älskar jag att gå ute i regnet, förutsatt att man har rätt kläder för det förstås. ;)
 
Efter morgonrundan blev det faktiskt ett litet spontanbak o en liten mix av en massa olika recept som jag hittat på nätet med en liten touch av mig. Bort med det ena o i med det andra. Det är kul att experimentera. Så länge det blir bra resultat! :) Lyckades med ett himlans gott brödsubstitut faktiskt. O nedan har ni receptet. :)
 
Kesoplatta
8-10 bitar

•3 ägg
•1/2 liten burk keso
•1dl kokosnötmjöl
•1msk fiberhusk
•2msk linfrön
•2msk solrosfrön
•3tsk bakpulver
•1 nypa salt

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda de torra ingredienserna för sig. Vispa ägg med keson eller mixa om du vill ha helt slät smet. Häll i smeten med de torra ingredienserna o blanda väl. Platta sedan ut degen på bakpappersklädd plåt, jag kavlade ut den med hjälp av ett bakplåtspapper ovanpå o sedan kavla. Toppa med vallmofrön eller annat gott utifrån din egen smak. Grädda i mitten av ugnen i ca. 10 minuter. Ta ut o skär upp i portionsbitar. Ät med valfritt pålägg. 
Smaskigt!
 
 
Ni glömmer väl inte bort att det är alla pappors dag idag? Jag har världens bästa pappa årets alla dagar men idag så ska han minsann få en liten påminnelse om det också.
Älskar dig mest pappa!
Dagen fortsätter med att det ska göras en paleokladdkaka. Receptet ligger sedan tidigare upplagt här på bloggen o den är så himla god! Fröknäcke ska göras också men det är en lite längre procedur så de får vänta tills efter kvällens träning. Träningsvärken i armarna är helt borta nu så idag ska jag köra biceps o rygg igen innan ett spinningpass. :)
Ska lägga upp hela veckans träning ikväll sen. Har vart en riktig kalasvecka för min del! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar