fredag 8 november 2013

Fredagsfys

 
Ikväll blev det ben o mage som fick kvida lite. Förväntar mig känningar av passet imorgon.. ;) Idag är första dagen på hela veckan som träningsvärken i armarna sakta börjat släppa. O det uppskattas! Haha :P Tror hjärtat uppskattar det mest för nu orkar jag klia han på ryggen... ;)
Kvällen upplägg:
 
Sittande bencurl
Sit-ups på pilatesboll
Höftlyft bänk skivstång
Marklyft med kettlebells
Mage sida-sida medicinboll
Sidoplankan
Plankan
Breda benböj Smith
Crunches rep cable
In- utsida lår maskin
 
Jag ska göra mitt yttersta nu för att få in lite mer rena magövningar för jag behöver få bort den där kanelbullen som satt sig på magen.. ;)
 
 
Spana in kvällens middag. En alldeles perfekt kanelpannkaka. Kan vara något av det godaste o nyttigaste jag gjort. Nej, det är inte jag som uppfunnit detta magiska underverk utan jag fick receptet av Mia som hittat det i en tidning.
 
För en kanelpannkaka:
 
1 ägg
1 msk kesella
0,5msk fiberhusk
Massa kanel
1 msk smör
 
Blanda allt o smält smöret i stekpannan. Låt smeten vila någon minut. Häll i o stek i ungefär en minut, vänd o platta till med stekspaden o låt stekas någon minut till.
Strökanel. Jag tog även o strödde på lite stevia.
Yiammie!
 
Borde ju gå att byta ut kanelen mot kardemumma, eller vad tror ni? :P
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar