lördag 23 november 2013

Lördagsben

 
Mitt huvud är väldigt inställt på att det är fredag idag men det är ju faktiskt lördag. Som det kan krocka i skallen bara för att man jobbat idag.. Haha :P Men ja, jag är ganska trött också efter sexdagarsveckan o med lite extra mycket träning denna veckan o det vore väl konstigt annars. :)
 
Här är min form för en vecka sedan VS idag. Inte ett gram varken plus eller minusvågen idag vilket jag tycker är lite tråkigt. Eller skittråkigt för att säga sanningen! Men formen säger någonting annat... Känslan säger också nånting annat.. Jag får gå efter det nu så ska jag ignorera vågen ett tag framöver. Typ en vecka eller två.. ;) Hatar att ha en våg i min ägo! ;)
 
Direkt efter jobbet idag vart det bort till Friskis för att köra ett ben- o magpass. Mia vart i valet o kvalet ifall hon skulle komma eller inte men jag lyckades minsann att få dit henne. Utan någon som helst övertalan faktiskt.. Haha :) O hon vart som en liten duracellkanin ikväll, upp o ner o överallt! :P Jag vet att hon hade Celsius i sin flaska men jag tror att hon lyckats injicerat det på något annat sätt också.. Haha :D Bäst är hon i alla fall o vilka ord man fått av denna underbara människa idag. Svårt att ta komplimanger ibland, speciellt när det handlar om hur man är som person. Men man blir såklart väldigt glad av att få höra hur andra beskriver en o upplever en när det är så mycket positivt. Så Tack Mia! *världens största kram!*
Vi fick i alla fall till ett helt ok styrkepass idag trots lite ostrukturerat o väldigt pratglatt pass. :)
 
Övningar:
Övning-vikt-reps
 
Mage lovehandles lutande bänk vikt 10kg 15/15-15/15-15/15
Mage rotation sida-sida vikt 10kg 20-20-20-20-20
Plankan 3x1min
Utfall 2x12kg 12/12-12/12-12/12
Bencurl maskin 40,8kg 12-12-12
Mage, benlyft/benkast ribbstol 15-15-15
Raka marklyft 30kg+stång 10-10-10-10-10
Benböj Smith 40kg+stång 12-12-12
 
 
Tanken ikväll vart att åka o hälsa på Fia o M i nya huset men de båda är dunderförkylda o som mamma sa; "Det är dumt att hämta hem sjukan.!" Haha Sant! :) Så jag undviker de giftiga o hoppas att de båda är piggare o kryare till måndag så kör jag upp en sväng då när jag ändå är ledig. :) O hjärtat är spelfri i helgen (för en gångs skull!) så de ska ha lagfest ikväll o går väl All in o lite till.. ;) Så jag kommer att spendera denna lördagkväll i alldeles förstora kläder, själv i soffan med Så mycket bättre, en påse naturgodis o kommandot över fjärrkontrollen hela kvällen.. ;) Kanske till o med blir en av mina absoluta favoritfilmer som både är den sorgligaste o finaste filmen jag vet, nämligen PS I love you. Min kusin lade ut en bild på Instagram för någon dag sedan o jag blev så sugen på att se den.. igen.. för typ elfte gången eller nåt! Haha Får passa på när Victor inte är hemma! ;D
 
Skön softhelg med mera träning tillsammans med Mia imorgon. Både gym o IW ska avklaras! :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar