måndag 25 november 2013

Practical joke?!

 
Maj maj måne, jag kan lura dig till Skåne? April april din dumma sill?
Är det ett skämt eller??!
 
 
Jag vet att jag sagt att jag skulle låta bli vågen ett tag framöver nu efter veckans invägning som blev helt nollad o besvikelsen vart ett faktum. Men idag vaknade jag o jag kände verkligen skillnad i kroppen. Det kan bara inte vara tvärnit på 68kg som vågen visade i lördags! Vet inte ens om jag kommer att avslöjaden exakta startvikten någon gång men det vart madness 70+.. Haha :P Drog fram vågen ur sin gömma som är i min garderob o ställde mig på den o den stannade på 66,6kg. What?! På riktigt?! Skojar du med mig eller?! Jag hade nöjt mig med 67,9kg men nu visade det helt plötsligt minus 1,4kg! Nä det kan inte stämma.. Ställde mig på vågen så många gånger att jag tappade räkningen till slut men slutsiffran landade på 66,6kg. Vågen är verkligen djävulens påhitt! Haha ;)
 
66,6kg är verkligen inte alls det ultimata för mina 165cm men om man ska lita på BMI skulle jag ligga på runt 55kg. O så lite har jag aldrig någonsin vägt i hela mitt vuxna liv hur bra formen än har varit. Någonstans mellan 62-65kg har alltid varit min comfortzone o det är också där mitt mål ska landa. Min golden limit o första delmål är 65kg.
 
Vart såklart glad samtidigt som jag vart ytterst tveksam till att vågen verkligen skulle kunna vara realistisk eller om den fått spelet. Messade med Mia under hela morgonpromenaden o det är verkligen tur att jag  har henne som man kan bolla tankar o funderingar med. O som jag alltid sagt har jag haft känslan i kroppen som alltid visat eller känts mer än vågen. O bilderna som jag lagt upp visar ju också att känslan visar mer än vågen. Men för att få sätta punkt för detta mirakel, eller hårt arbete som Mia sa, så tog jag fram måttbandet o jämförde med måtten som jag tog i början av oktober o de nya måtten idag.
 
Oktobermåtten:
 
Midja: 72cm
Mage: 84cm
Stuss: 102cm
Lår: 61cm
 
Novembermåtten:
 
Midja: 69cm   -3cm
Mage: 80cm   -4cm
Stuss: 99,5cm   -2,5cm
Lår: 59,5cm   -1,5
 
Oktober-November
 
Måttbandet ljuger aldrig. Jag har tappat 11cm från topp till tå på nästan två månader. Så ja, jag litar på vågen men från o med nu får det bli måttbandet som tar över kollen istället för vågen för att hålla på med alla dessa hjärnspöken tar kål på mig! Haha :)
 
 
O jag både ser o känner skillnaden o tycker fortfarande att vågen visar något för mycket om jag ska jämföra med min känsla som jag har i kroppen just nu. Men som nämnt ovan så kommer vågen få damma ett tag i garderoben så fortsätter jag mot mitt mål utan den ett tag. Ska först bara se om det går att nå the golden limit nästa helg... SEN lägger jag undan den... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar