tisdag 5 november 2013

Halvkrasslig till stålkry!

 
Vilken fruktansvärt tråkig ledig helg har haft! Har känt mig lite trött o orkelös i veckan o i lördags vaknade jag upp på min lediga dag med halsont, tjock hals o huvudvärk. Tjena! Tack för den.. Soffläge hela helgen! :( Så det blev inte mer träning än Cirkelgym X-passet den veckan. Tummen ner.
Men idag vaknade jag superduperpigg som en lärka o jag känner mig verkligen frisk som en nötkärna! Superskönt! Klockan ringde 06.15 o det vart inga som helt problem med att stiga upp för morgonpromenaden med Äntligen morgon i hörlurarna med Gry, Anders o vänner. :)
 
Jobbat hela dagen precis som vanligt. Började en timme tidigare då vi hade morgonmöte fast dagen har inte känts så mycket längre för det som det brukar göra. O direkt efter plikten tog jag mig till Friskis och körde ett pass biceps o rygg.
Övningar:
 
Bicepscurl skivstång
Enarmsrodd med kettlebell
Hammercurl med rep cable
Sittande rodd
Stående latsdrag i cable
21:an med hantlar
Rygglyft bänk med vikt
Bicepscurl skivstång mot kudde
Hammercurl hantlar
Latsdrag
 
Jätteskönt pass o trots det smockfulla gymmet trivdes jag där mitt i smeten. Bortsett från spegelbilden då men det vart ju bara att undvika spegelväggarna... ;) Men det är ju också detta som det nu jobbas på. :)

 
Imorgon om denna morgonpigga kroppen fortfarande känner för det o energin infinner sig tänkte jag bege mig mot gymmet vid 07.00 för ett morgonpass. För det är något som jag märkte av förra veckan när jag vart fri på kvällarna. Det är ju riktigt skönt att vara helt ledig efter jobbet o redan förtjäna soffan o middagen.. :P Mer sånt kanske? Det gjorde jag ju jämt innan. :) Jag o Mia ska i alla fall försöka ta två morgonpass i veckan men nu är däkan krasslig så jag hoppas hon kommer tillbaka snart. :)
Får se hur det går imorgon. Har bokat spinningen med Ondskan imorgonkväll också så blir det inget morgonpass har jag ändå det roliga passet framför mig.
Win win! ;)
 

2 kommentarer:

  1. Vilken söt skjorta, love it! Var har du införskaffat den? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du!

      Den är från HM, barnavdelningen.. ;D

      Radera