söndag 10 november 2013

Succé i bakverkstaden

Mjuk pepparkaka under gräddning
 
Oh my vilken succé det blivit i köket idag. Medans jag väntade på att klockan skulle slå träningsdags slängde jag ihop en mjuk pepparkaka. Av den nyttiga varianten. O jag hann inte provsmaka mer än smeten innan jag skulle träna då den stod på svalning. O bara smeten vart gudomlig! Haha O så som bara smeten retade smaklökarna, tänk då den färdiga kakan?! ;) Men så snart jag kom hem skar jag upp den o smakade en bit o vilken skönhet. Vilken härlig jul det kommer att bli! ;D Även detta recept är ett ihop plock av en massa recept från syberspace. Så här ser mitt recept ut:
 
Mjuk Pepparkaka

4 ägg
200g kesella 
125g smör
2,5dl mandelmjöl
0,5dl kokosmjöl
2msk fiberhusk
2tsk bakpulver
2msk pepparkakskryddor
0,5dl stevia

Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa sötning och ägg poröst, smält smöret.
Vispa ner smör och kesella.
Blanda de torra ingredienserna och rör ner.
Smörj en form och pudra över kokosflingor.
Grädda mitt i ugnen i 35 minuter.
 
Denna kaka kommer att bakas flitigt under juletiden kan jag lova! :) O världens snabbaste, enklaste o smidigaste recept. Just the way I like it! Helt utan konstigheter. :)
Våga prova! :)
Det är nästan så att jag kan ge dig en garanti på att du kommer att gilla den... ;)
 

1 kommentar: